Reprezentacja właścicieli, współwłaścicieli, wspólnot mieszkaniowych:
- na zewnątrz przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- w stosunkach pomiędzy właścicielami,
Obsługa prawna:
- reprezentacja właścicieli, Wspólnot przed sądami i organami egzekucyjnymi,
- opracowywanie uchwał i innych aktów prawnych (regulaminów, rejestracja Regonu, NIP-u),
- opiniowanie i opracowywanie zawieranych umów
Obsługa bankowo-księgowa:
- otwieranie rachunków bankowych Wspólnot i dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
- prowadzenie ewidencji księgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- opracowywanie regulaminów dotyczących sposobu rozliczeń za dostawę mediów,
- rozliczanie wpłacanych przez właścicieli opłat z tytułu zaliczek na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej i fundusz remontowy,
- prowadzenie rozliczeń części lokalowej, a także odrębnej księgowości obejmującej kompletną ewidencję przychodów części lokalowej i jej wydatków, indywidualne rozliczanie właścicieli w rocznym okresie rozliczeniowym,
- windykacja należności,
- przygotowywanie projektów planu gospodarczego,
- bieżąca kontrola zmian stawek za media oraz regulacja opłat i rozliczeń
z tym związanych,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnot Mieszkaniowych
Obsługa administracyjna:
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali — właścicieli i najemców,
- nadzór nad zapewnieniem dostaw usług komunalnych - zawieranie, wprowadzanie zmian i rozwiązywanie umów z dostawcami,
- zawieranie, wprowadzanie zmian i rozwiązywanie umów ubezpieczenia nieruchomości,
- nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w budynku i obrębie posesji na podstawie zawartych umów,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umów,
- przygotowywanie kompleksowych dokumentów na roboty remontowe
i planowane inwestycje (umowy, opisy przedmiotu zamówienia),
- dostarczanie właścicielom zawiadomień o wysokości opłat,
- prowadzenie korespondencji z właścicielami,
- przygotowywanie i zwoływanie zebrań właścicieli
Obsługa techniczna:
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książek obiektów budowlanych, zgodnie z wymogami prawa,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości
i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
- zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
• przygotowywanie planów remontowych,
- nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje - odbiór tych prac,
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
- weryfikacja wiarygodności wykonawców oraz przedstawianie Zarządom zebranych ofert do zatwierdzenia i wyboru,
- prowadzenie odczytów urządzeń pomiarowych (wodomierzy) i ich bieżące rozliczanie w odpowiednich cyklach,
- fachowe doradztwo inwestycyjne.